03.04.2015 — 03.04.2015

18:00             20:00

вул. Грушевського, 6

ГЕРОЇЧНИЙ MAKE-UP. Фільм «ІВІН А.» (1990)

Фотогалерея

1-4 з 6

Національний центр Олександра Довженка та Національний художній музей України продовжують спільний проект – «ГЕРОЇЧНИЙ MAKE-UP».

 

3 квітня, о 18.00 в НХМУ, вул. Грушевського, 6 (мапа) відбудеться наступний кінопоказ на тему «Солдат: кризовий герой Перебудови». Цього разу ми переглянемо фільм «ІВІН А.» (1990, реж.Ігор Черницький) разом з Олександром Телюком – кінокритиком та науковим співробітником Центру Довженка.


ІВІН А.
Україна
Кіностудія ім. Довженко, студія «Прогрес»
1990
81 хв.
Режисер: Ігор Черницький
Сценарист: Ігор Черницький
Оператор: Вадим Іллєнко
Художник: Наталія Аксьонова
В ролях: Алєксандр Пєсков, Ігор Черницький, Євген Пашин, Владімір Меньшов
Композитор: Юрій Репніков

Солдат внутрішніх військ Івін під час чергування не зміг пустити кулю в спину зеку-втікачу Мішці Князю. Командири журять солдата і пропонують тому зізнатися в недбалості. Проте Івін не страхається ні трибуналу, ні репутації «баптиста» і стверджує, що відмовляється вбивати людей з моральних переконань. Хто він – боягуз-антигерой, чи заручник власної совісті? Скоріше Івін – типовий герой своєї пізнорадянської доби, яка навіть з солдатів позбавила однозначних героїчних властивостей.

 

Впродовж основної частини історії радянського кіно солдат був граничним та кризисним виявом героя. Солдат виникав у вигляді мобілізованої трансформації інших популярних іпостасей радянського героїчного пантеону – пролетаря чи селянина. Проте на відміну від останніх він не мав права на ваду чи помилку, адже ставкою в його грі була доля Батьківщини, а то й «всього прогресивного людства». Саме тому довгий час солдати в радянському кіно були майже цілком позбавлені негативних рис. А завдяки тому значенню, яке Радянський Союз придавав Великій Вітчизняній Війні, безстрашний та водночас людяний солдат на кілька десятиліть перетворився на ключового героя радянської кінематографії. Критичний перегляд такого образу та розгляд солдатів поза контекстом Другої Світової війни розпочався лише з середини шістдесятих років та набув своєї завершеності ближче до початку Афганської кампанії, викриття «дідівщини» та приходу Перебудови. Після того, як найгероїчніший герой радянської культури втратив свою однозначність, і сама Держава Рад не змогла існувати довго.

Олександр Телюк – кінокритик, науковий співробітник Центру Довженка. В 2010-2014 роках – співзасновник та редактор інтернет-журналу про авторське кіно Cineticle. Автор чисельних публікацій на тему кіно, зокрема у виданнях Українська Правда. Життя, LB.ua, Збруч, ПРОSTORY, KORYDOR, oKino.ua, Критика. В 2012 – куратор дискусійних майданчиків львівського кінофестивалю КіноЛев. Співорганізатор кіноклубів у Львові та Києві. В 2014 – автор фільму «Межі Європи», учасник Їглавського міжнародного кінофестивалю документального кіно

Останнi події