16.09.2016 — 25.09.2016

15:48             15:48

ПРОГРАМА ЦЕНТРУ ДОВЖЕНКА НА «ГОГОЛЬFEST. ВАВИЛОН»

З 16 по 25 вересня Довженко-Центр  представить строкату і насичену програму в рамках найбільшої події року у світі сучасного мистецтва – «ГОГОЛЬFEST. ВАВИЛОН»

 

Зокрема, 17 та 23 вересня експерти Центру розкажуть, як працювати з держінституціями в сфері кіно та допоможуть глибше зрозуміти феномен українського кіноавангарду, а з 17 по 25 вересня проходитиме ретроспектива найкращих музичних кіноперформансів «КОЛО ДЗИҐИ», серед яких «Земля» (1930) О. Довженка і «Хліб» (1929) М. Шпиковського, прем`єрою котрих відкривався ГОГОЛЬFEST у 2012 і 2013 роках. 18 вересня Центр Довженка вручить власний диплом молодим кінематографістам в рамках конкурсу «Золотий Сук».

 

Розклад програми:

 

Кінокласи

 

17 вересня , 12:00, Підвал Літери Б  

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЗАХІД СПІЛЬНО З ДЕРЖАВНОЮ УСТАНОВОЮ

Іванна Хіцінська, менеджер міжнародних проектів Національного центру Олександра Довженка 

Детальніше про програму: http://gogolfest.org/ukr/programm/1917

 

23 вересня, 16:00, Зал «КОСМОС» 

АНТИГЛАМУР АВАНГАРДУ: УКРАЇНСЬКЕ СЛОВО В СЛОВНИКУ РАДЯНСЬКОЇ КІНОУТОПІЇ

Іван Козленко, директор Національного центру Олександра Довженка

Детальніше про програму: http://gogolfest.org/ukr/programm/1923  

«КОЛО ДЗИҐИ». Ретроспектива відреставрованих кіношедеврів

 

17 вересня,  21:30  ЗАЛ «ХІРУРГІЯ»

Земля (1930) режисер Олександр Довженко, музика: ДахаБраха

«Земля» – найвідоміший український фільм, визнаний шедевром світового кіномистецтва. Глорифікована в Україні після смерті Довженка, авангардистська стрічка, заборонена через 9 днів після виходу в прокат, породила чи не найбільшу кількість контроверсійних тлумачень. Сповнена ліричного пантеїзму, й водночас утопічної екзальтації, вона продемонструвала всю неоднозначність українського цивілізаційного вибору 1920-х, кульмінацією якого стала драматична колективізація.

Новий музичний супровід для «Землi» створив український етно-хаос гурт «ДахаБраха», музика якого переорієнтовує акценти «Землi» з ідеологічних на загальногуманістичні. 


18 вересня, 21:30 ЗАЛ «ХІРУРГІЯ»

Хліб (1929) режисер: Микола Шпиковський, музика: PortMone

«Хліб» - заборонений протягом десятиліть й нещодавно відреставрований Центром Довженка авангардистський твір Миколи Шпиковського. У «Хлібі» можна простежити найбільш популярні механізми героїзації в радянському кіно, побачити як формується «джентльменський набір» радянського героя, зокрема такі його атрибути як причетність до революційних подій, ударна праця, зв’язок із технікою і жертовність.

Сучасний музичний супровод до фільму створило білоруське інструментальное тріо «Порт Моне»у складі Олексія Ворсоби (акордеон), Сергія Кравченко (ударні) та Олексія Ванчука (бас-гітара).  Port Mone – це суміш академічної музики, нойзу, експериментального фолку, провідну мінорну тему якої визначає акордеон.


23 вересня, 21:30, ЗАЛ «ХІРУРГІЯ»

Людина з кіноапаратом (1929) режисер: Дзиґа Вертов, музика: Квартет Віталія Ткачука

«Людина з кіноапаратом» – німий експериментальний кінофільм Дзиґи Вертова 1929 року, що став маніфестом світового кіноавангарду. «Ця експериментальна робота направлена до створення справжньої міжнародної абсолютної мови кіно на основі її повного відділення від мови театру та літератури», - описує Вертов власний задум.

Фільм знято як хроніку одного дня з життя великого міста, зафіксовану кінокамерою-кінооком.

Саундтрек до фільму створив одеський Квартет Віталія Ткачука, що в своїх композиціях органічно поєднує фанк, етніку, класичний та сучасний джаз.


24 вересня, 21:30, ЗАЛ «ХІРУРГІЯ»

 Одинадцятий (1928) режисер: Дзиґа Вертов, музика: Антон Байбаков

«Одинадцятий» - перший експеримент Вертова у пошуках специфічної автентичної мови кіно, в якій камера безпосередньо фіксує сиру матерію життя. Цей фільм передував створенню маніфесту світового кіноавангарду «Людина з кіноапаратом».

Музичний супровід до фільму створено українським композитором Антоном Байбаковим в рамках серійного проекту музичних кіноперформансів «Коло Дзиґи».


25 вересня, 21:30, ЗАЛ «ХІРУРГІЯ»

 Навесні (1929) режисер: Михаїл Кауфман, музика: Олександр Кохановський

«Навесні» (1929) - шедевр українського кіноавангарду, неігровий фільм, створений Михаїлом Кауфманом, братом і співавтором Дзиґи Вертова, в відповідності до авангардистської теорії «кіноока». В ньому постає нині майже невідомий Київ 1929 року. Саме в цій картині  Кауфман уперше використав принцип «прихованої камери».

Саундтрек до фільму створив сучасний композитор Олександр Кохановський – автор музики до низки експериментальних театральних постановок, кінофільмів, перформансів і мистецьких акцій.


Вхід вільний

Місце проведення: Арт-Центр «Платформа», вул. Біломорська, 1,  ст.м. Лісова

 

Національний центр Олександра Довженка – державний кіноархів художніх фільмів, що зберігає більш ніж 4 600 найменувань кінотворів. Є єдиним Асоційованим членом Міжнародної федерації кіноархівів (FIAF) в Україні.


ГОГОЛЬFEST – перший в Україні щорічний полідисциплінарний Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва. У 2016 році фестиваль всьоме презентує публіці кращі зразки українського та світового мистецтва, ставши майданчиком для формування творчого середовища, здатного стати дієвим центром розвитку української культури. 

Останнi події