22.10.2016 — 30.10.2016

15:00             18:00

ДОВЖЕНКО-ЦЕНТР @ МКФ Молодість

Цьогоріч Національний центр Олександра Довженка підготував насичену кінопрограму до 46-го Міжнародного кінофестивалю МОЛОДІСТЬ – найстарішого українського кінофестивалю, який проходитиме з 22 по 30 жовтня.

 

В перший день кінофестивалю – 22 жовтня – розпочнеться ретроспектива «ІЛЛЄНКУ-80», до якої увійшли роботи патріарха українського поетичного кіно, режисера і оператора Юрія Іллєнка, якому у 2016 році виповнилося б 80 років.

 

24 жовтня о 21:15 в кінотеатрі КИЇВ відбудеться показ фільму «Атомоград. Монтаж утопії» – спільного проекту Фестивалю кіно та урбаністики «86» і Національного центру Олександра Довженка.

 

28 жовтня о 19:00 в рамках МКФ Молодість і осіннього циклу освітньої програми КУЛЬТУРФІЛЬМ: Femme Mute  в Довженко-центрі відбудеться показ забороненого у 1930 році і відреставрованого фільму «Ордер на арешт» (1926) Георгія Тасіна із живим музичним супроводом від самобутніх альтернативників Вагоновожатые.

 

Розклад програми:

                                                        

ІЛЛЄНКУ – 80

 

Тіні забутих предків

 

22 жовтня, 15:00 Кінотеатр «Київ» (вул. Велика Васильківська, 19)

23 жовтня, 19:00 Кінотеатр «Ліра» (вул. Велика Житомирська, 40)

 

98’ УРСР Ігровий

Режисер – Сергій Параджанов; Сценарій – Іван Чендей, Сергій Параджанов; Оператор – Юрій Іллєнко; Монтаж – Марфа Пономаренко; Художник – Михайло Раковський, Георгій Якутович; Музика – Мирослав Скорик; Актори: Іван Миколайчук, Лариса Кадочникова, Олександр Райданов, Неоніла Гнеповська

 

Ворогували два гуцульських роди –  Палійчуки та Гутенюки. Сталось так, що покохав Іван красуню із ворожого роду – Марічку, якій судилося прожити коротке життя… Не міг без неї бути щасливим Іванко. І шукав смерть, яка забрала в нього кохану.

 

Білий птах з чорною ознакою

 

22 жовтня, 17:00 Кінотеатр «Київ «(вул. Велика Васильківська, 19)

24 жовтня, 19:00 Кінотеатр «Ліра» (вул. Велика Житомирська, 40)

 

97’ УРСР Ігровий

Режисер – Юрій Іллєнко; Сценарій – Юрій Іллєнко, Іван Миколайчук; Оператор – Вілен Калюта; Монтаж – Наталія Пищикова; Художник – Анатолій Мамонтов; Музика – Іван Миколайчук У ролях: Лариса Кадочникова, Іван Миколайчук, Богдан Ступка

 

У центрі розповіді – бідна й багатодітна буковинська родина. Розійшлися шляхи синів Леся Звонаря: старший іде до Червоної Армії, середній – в ліс, до УПА, молодший – залишається осторонь. Але не раз зустрінуться вони і не раз перетнуться їхні долі.

 

Лісова пісня. Мавка

 

22 жовтня, 19:00 Кінотеатр «Київ» (вул. Велика Васильківська, 19)

25 жовтня, 19:00 Кінотеатр «Ліра» (вул. Велика Житомирська, 40)

 

82’ УРСР Ігровий

Режисер – Юрій Іллєнко; Сценарій – Юрій Іллєнко; Оператор – Юрій Іллєнко; Монтаж – Елеонора Суммовська; Художник – Анатолій Мамонтов; Музика – Євген Станкович; У ролях: Людмила Єфименко, Віктор Кремльов, Майя Булгакова, Іван Миколайчук

У заповідному казковому лісі живе русалка Мавка. За чудову гру на сопілці вона покохала сільського парубка Лукаша, але Лукаш оженився на Килині і втратив свій чудовий дар. Мавка ціною власного безсмертя повертає талант коханому.

 

Вечір на Івана Купала

 

22 жовтня, 21:00  Кінотеатр «Київ»(вул. Велика Васильківська, 19)

26 жовтня, 19:00 Кінотеатр «Ліра» (вул. Велика Житомирська, 40)

 

71’ УРСР Ігровий

Режисер – Юрій Іллєнко; Сценарій – Юрій Іллєнко; Оператор – Вадим Іллєнко; Монтаж – Наталія Пищикова; Художник – Петро Максименко, Валерій Новаков; Музика – Леонід Грабовський; Актори – Лариса Кадочникова, Борис Хмельницький, Юхим Фрідман, Дмитро Франько

 

На одному хуторі жив бідний молодий селянин Петро, що підробляв у багатого хазяїна Коржа. Він закохався в доньку хазяїна, а дівчина відповіла хлопцю взаємністю. Але батько категорично відмовляється віддавати доньку заміж за батрака.

 

Лебедине озеро.зона

 

25 жовтня, 19:15 Кінотеатр «Київ» (вул. Велика Васильківська, 19)

 

96’ УРСР, Швеція, Канада, Ігровий

Режисер – Юрій Іллєнко; Сценарій – Сергій Параджанов, Юрій Іллєнко; Оператор – Анатолій Кузьменко; Монтаж – Елеонора Суммовська; Художник – Олександр Даниленко; Музика – Вірко Балей; Продюсер – Микола Мороз, Борис Білостоцький, Роберт Гардіне, Юрій Іллєнко; у ролях: Віктор Соловйов, Людмила Єфименко, Майя Булгакова, Пилип Іллєнко

 

За три дні до завершення терміну з в'язниці тікає Чоловік. Він знаходить притулок у зогнилому постаменті “Серп і молот”, де його знаходить Жінка. Вони закохуються одне в одного...

 

АТОМОГРАД. МОНТАЖ УТОПІЇ / ATOMOPOLIS. ASSEMBLING UTOPIA 

 

24 жовтня, 21:15, Кінотеатр «Київ» (вул. Велика Васильківська, 19)

 

2016, Україна, 50 хв.
Автори: Станіслав Мензелевський, Анна Онуфрієнко, Олександр Телюк
Музика: Nisantashi Primary School
Наратор: Юрій Макаров
Продюсерка: Тета Цибульник

 

Виробництво: Національний центр Олександра Довженка, Фестиваль кіно та урбаністики «86»

Атомоград – загальна назва міст-супутників атомних електростанцій, а також один із останніх радянських утопічних проектів. Розвиток атомної енергетики вдихнув нову силу в повоєнну радянську економіку. Поруч із атомними електростанціями зростали міста нового типу – атомогради, що втілювали в собі панівні ідеологічні, містобудівні, екологічні й наукові амбіції. У 1970–80-х роках, коли СРСР переживав соціальну й ідеологічну кризу, атомогради ставали заповідниками радянської утопії.

Фільм «Атомоград. Монтаж утопії» змонтовано з хронік будівництва семи українських атомоградів – Прип’яті, Кузнєцовська, Енергодара, Нетішина, Южноукраїнська, Теплодара, Орбіти. Фільм досліджує історію виникнення атомних міст, а також робить спробу виявити утопічну й ідеологічну складову кінематографічного образу атомограду. 

 

 

 

МУЗИЧНИЙ КІНОПЕРФОРМАНС «ОРДЕР НА АРЕШТ» feat ВАГОНОВОЖАТЫЕ

 

28 жовтня, 19:00 Довженко-центр  (вул. Васильківська, 1. М. Голосіївська)

 

ОРДЕР НА АРЕШТ 

1926 УСРР, ВУФКУ (Ялта) , 84 хв.
Режисер: Георгій Тасін 
Сценарист: Соломон Лазурін 
Оператор: Альберт Кюн
Художник: Володимир Баллюзек 
У ролях: Віра Варецька, Хайрі Емір-заде, Алік Ліговецький, М. Кутузов, Ніколай Панов, Шорохова

«Червоні» залишають місто, голова ревкому Сергій Каргальський просить свою дружину Надію залишитися і переховати у себе таємний пакунок з документами. «Білі» входять в місто і одразу з’являються з обшуком на порозі Надії.  «Білий» офіцер контррозвідник довго допитує її, однак Надія твердо мовчить …

 

«Ордер на арешт» - перший український фільм в жанрі психологічної драми, який вважався дрібнобуржуазним і різко критикувався офіційною критикою. Цікаво, що у 1930 році картину було заборонено до показу як «нездорову, з психологічним надривом, що зображує жінку, як слабку істоту, і застарілу». 

Стрічка фактично є також першим українським радянським фільмом, який тематизує традиційне мовчання жінки. Головну героїню Надію силують говорити, однак саме через навик мовчання вона протистоїть раціональному світові чоловіків і війни. 

 

Допит Надії Карагальскої перетворюється на радянський аналог судового процесу з «Пристрастей Жанни Д’Арк», які Карл Теодор Дреєр зніме через два роки після фільму Тасіна. Тому попри свою розважальну ауру з шпигунськими перевтіленнями, психологічними тортурами та романтикою революційних комітетів, «Ордер на арешт» є в той же час роздумом про емансипацію жінки та її роль в історичних та соціальних процесах громадянських війн.

«ВАГОНОВОЖАТЫЕ – це досвідчена команда працівників трамвайного депо, які випадково виявили в салоні забутий кимось із пасажирів семплер і мікрофон. Гітара і барабани у них вже були. З тих пір їх майже не бачили в ремонтних боксах. Вони складають, записують і подорожують. Пропагують електронну екологію».

 

 

Останнi події