09.01.2019 — 09.01.2019

11:19             11:19

Звіт з проведених заходів у 2018 році

Фотогалерея

1-4 з 27

В 2018 році Довженко-Центр провів 33 (6 спільних та 27 власних, з яких 5 – серійні проекти) заходи з загальним бюджетом 2,3 млн. грн. За кордоном пройшло 29 ретроспективних заходів за підтримки Довженко-Центру.

 

Доходи від їх проведення склали 1,88 млн. грн., що на 1,0 млн. грн. більше, ніж в 2017 році. Витрати на проведення заходів у 2018 році зросли на 710 тис. грн. проти минулорічних (1,55 млн.), а доля витрат на заходи, покритих доходами від їх проведення – зросла з 52% до 82%.

 

На Сцені 6, яка з початку першого сезону (вересень) перейшла під програмне та адміністративне керування Центру, зазнавши реформування репертуарної політики та менеджменту, відбулось понад 40 театральних подій. Дохід Сцени 6 за цей період склав 522 тис.

 

Значна частина заходів стали серійними (кіноклуби щосереди, книжкові вечірки та дні аматорського кіно, а також екскурсії фільмофондом - по суботах: разом – 20 окремих подій в 5 серіях), тож програма другого півріччя (першого сезону регулярних подій) щотижня складалась з 1-4 заходів. Така щільність подій стала безпрецедентною для українських культурних інституцій, й напрочуд ресурсоємкою для Довженко-Центру.  

 

Частина витрат на заходи була компенсована коштом донорських організацій, гранти яких на конкурсах здобував Довженко-Центр:

  • Фестиваль НІМІ НОЧІ: Держкіно (200 тис.), грант Culture Bridges Британської Ради (8000 євро) та Гете Інституту (1000 євро),
  • ENVISION SOUND: Британська Рада (8000 євро)
  • ВУФКУ. Lost&Found: Український культурний фонд (490 тис.)

В першому півріччі 2017 року наймасштабнішими профільними подіями Центру стали ENVISION SOUND (158 тис.) та НІМІ НОЧІ (657 тис.). Розроблений і проведений спільно з Британською Радою в Україні освітній проект для кінокомпозиторів ENVISION SOUND, що має потужну кіноархівну складову, об’єднав молодих композиторів зі Східної Європи, України, Кавказу та Азії під менторством всесвітньовідомих композиторів Майкла Прайса та Алли Загайкевич. В публічній програмі заходу відбулись виступи британського колективу Bronnt Industries Kapital та білоруського тріо Port Mone, які супроводжували німі фільми «Турксиб» (1929) та «Хліб» (1929), а також – лекції Майкла Прайса та Алли Загайкевич.

 

8-й Фестиваль німого кіно та сучасної музики «Німі ночі. Повернення», що пройшов за підтримки Держкіно, Гете Інституту та модерованої Британською Радою грантової програми Culture Bridges, вперше був проведений одразу в двох містах: у Києві та Одесі. Фестиваль пройшов під знаком великих кіноархівних відкриттів: уперше були показані щойно віднайдені в Німеччині та Японії українські стрічки «Свині завжди свині» (1931) та «Людина і мавпа» (1930), що довгий час вважались втраченими, а також європейські кіноблокбастери «Вежа мовчання» (1925) та «Ад’ютант царя» (1927), створені за участі українських кіномитців-емігрантів. Фільми озвучували відомі українські музиканти: Ptakh_Jung, Альберт Цукренко, Artokrats та фіналісти програми ENVISION SOUND Сергій Леонтьєв (та Sed Contra Ensemble), Роман Вишневський та Азер Гаджіаскерли (Азербайджан).  

 

Сенсаційним кіноархівним відкриттям року стало також повернення в культурний обіг монтажного фільму Леоніда Могилевського (aka Leonide Moguy) «Документи епохи», репрем’єра якого відбулась в рамках Кінофестивалю DOCUDAYS.UA (72 тис).

 

Традиційно Довженко-Центр запрограмував та провів національну ретроспективу на Одеському міжнародному кінофестивалі, присвячену українській музичній комедії «Український м’юзик-хол».

 

В другому півріччі 2019 року в зв’язку з завершенням ремонтних робіт та відкриттям публічного простору Довженко-Центру, кардинально була змінена політика програмування інституції. Віднині всі заходи Центру (крім кінотеатрального прокату) відбуваються на власній території в новостворених локаціях: Довженко-хол (лобі першого поверху), Кінолаб (кінолабораторія) та Сцена 6.

 

14 вересня 2018 року розпочався перший сезон регулярних подій Довженко-Центру у власних стінах. Відтак було започатковано низку серійних проектів: Дні аматорського фільму VHS | Вехаес, в рамках якого відбулись 3 події-покази аматорського та непрофесійного кіно 1970-2000-х років, Серія книжкових вечірок малих, незалежних видавців і книгопродавців САМІ&МАЛІ (22 тис.), феноменально популярні Екскурсії до Фільмофонду Довженко-Центру та покази найкращих стрічок циклу КОЛО ДЗИГИ: китайської психологічної драми «Богиня» в супроводі білоруського акордеоніста Єгора Забєлова (32 тис.), основної кінознахідки 2018 року «Документи епохи» в супроводі мініоркестру Сон Сови (26 тис.) та «Свині завжди свині» в супроводі Альберта Цукренка, яким закрився сезон 2018 року (вечірка #DONOWHERE 3.0 – 52 тис.).

 

Відкриття сезону в Довженко-Центрі «ДОВЖЕНКО І: День кіно» (118 тис.), в рамках якого демонструвався фільм Довженка «Ягідка кохання» в супроводі Sed Contra Ensemble та виступав Український імпровізаційни оркестр під орудою резидента Довженко-Центру Дмитра Радзецького, відвідало близько 1 тисячі гостей.

 

В першому сезоні було запущено регулярний кіноклуб Довженко-Центру OldSchool / Клуб кінокоханців, в рамках якого щосереди проходили тематичні програми: присвячена невідомому українському кіно «Невідомі 90-і» (22 тис.), в рамках котрої вперше було показано деякі незаслужено забуті українські фільми 1990-х років, складена з документалок всесвітньовідомих документалістів авторська програма Світлани Зінов’євої Oldschool.doc (29 тис.) та авторська ретроспектива Андрія Алфьорова MUSIC BOX (47 тис.), присвячена фільмам про музику та музикантів. Кіноклуб відвідало більше 300 осіб.

 

Традиційні освітні програми-кінолекторії Довженко-Центру «Культурфільм» пройшли восени двічі: в рамках програми «Театр воєнних дій» (34 тис.) лекції про свої фільми «Донбас», «Аустерліц» та «В тумані» прочитав Сергій Лозниця, в програмі «Кіноревізія Донбасу 2.0» (21 тис.) лекції перед фільмами «Я люблю» та «Нескорені» читали російський кінознавець Євгеній Марголіт та українська дослідниця історії Олена Стяжкіна.

 

ФІЛЬМОФОНД


Фільмофонд Довженко-Центру крім поточної роботи з приймання, контролю та каталогізації нових надходжень, здійснив видачу 118 фільмів (103 на цифрі та 15 на плівці) за 45 заявками, що надійшли з різних регіонів України та закордону.

(див. звіт з надходжень 2018)

 

ДИСТРИБУЦІЯ

 

Значні доходи Довженко-Центру принесла робота відділу промоції та дистрибуції (445 тис.): 105 тис. від продажу власних видань (514 одиниць), 119 тис. від продажу дистрибуційного пакету прав на фільми, 177 тис. від продажу контенту закордон (4 886 євро та $750) та 44 тис. від кінотеатрального прокату.

 

Впродовж року Довженко-Центр організував кінотеатральний прокат уже традиційної «Української нової хвилі» - збірки кращих короткометражок 2016 року (23 тис.), контроверсійної стрічки Сергія Лозниці «День перемоги» (13 тис.) та фільмів Кіри Муратової в рамках ретроспективи-присвяти на 35 мм плівці «Муратова 35мм» (12 тис.).

За підтримки Довженко-Центру відбулось 29 міжнародних проектів в Німеччині, Польщі, Великій Британії, Нідерландах, Хорватії, Румунії, Бельгії, Австрії, США, Індії, Аргентині та Бразилії, в рамках котрих було показано 57 українських фільмів. Найбільші ретроспективні програми за кордоном були присвячені творчості Кіри Муратової: Велика ретроспектива в Бонні (Німеччина) з 10 фільмів, в Єльському Університеті (5 фільмів) та в Буенос-Айресі на Міжнародному кінофестивалі незалежного кіно (7 фільмів). В Хорватії пройшла Ретроспектива українського поетичного кіно (7 фільмів).

 

МЕДІАТЕКА

 

Видавнича програма заснованої в 2018 році Медіатеки Довженко-Центру увінчалась виданням книги унікальних архівних документів та критичних статей «Михаїл Кауфман: Українська дилогія» (160 тис.), присвяченої двом фільмам Михаїла Кауфмана, створеним в Україні – «Навесні» та «Небувалий похід», які разом з новим музичним супроводом Олександра Кохановського та Антона Байбакова й науковим коментарем Лілії Гриневич та Станіслава Цалика ввійшли до складу збірки, та «Німа кінотрилогія Олександра Довженка» канадського дослідники Богдана Небесьо. Медіатека забезпечила дизайном усі події та поліграфічну продукцію Центру в першому сезоні 2018. Триває розробка пілотного сайту медіатеки ВУФКУ: Lost&Found, запуск якого заплановано на квітень. 

 

МУЗЕЙ КІНО

 

До вже традиційного завдання Музею кіно – проведення фестивалю «Німі ночі», додалась цьогоріч розробка освітніх програм для дітей. В листопаді Довженко-Центр запустив розроблені Мариною Скирдою освітні програми "Стратегії візуального мислення" та "Абетка кіномистецтва" для дітей 6-8 та 8-10 років, пілоти яких були протестовані на рамках проектів «Німі ночі» та «Taking The Stage».

 

Триває підготовка першої виставки-відкриття Музею: ВУФКУ. Lost&Found, присвяченої переосмисленню найпродуктивнішого десятиліття українського кіно 1920-х. Впродовж року для Музею дизайнерка Лера Гуєвська та команда проекту працювали над стилем і айдентикою виставки, 3D моделлю експозиції, сучасні митці та письменники створили твори, що рефлексують над українським кіноавангардом. Зокрема, науково-програмний відділ, креативна директорка та відділ медіатеки разом з дизайнеркою Альоною Соломадіною підготували до друку каталог виставки. Ці роботи, загальною вартістю 590 тис. в значній мірі було профінансовано грантом Українського культурного фонду, виграного на препродакшн виставки – в обсязі 490 тис.

 

Відкриття Музею кіно виставкою ВУФКУ. Lost&Found відбудеться 18 квітня 2019 року.

 

СЦЕНА 6


В рамках міжнародної професійної конференції IETM Satellite Meeting в Києві Довженко-Центр провів шоукейс ДУСТ: Дні українського сучасного театру та танцю (47 тис.) за участі 6 незалежних та експериментальних театрів з Києва, Харкова та Львова.

 

Вже традиційно – втретє – восени в Довженко-Центрі пройшов театральний шоукейс Taking The Stage (21 тис.), організований спільно з Британською Радою в Україні та ГО Театральна платформа. Захід відбувся на Сцені 6, яка з початку першого сезону перейшла під програмне та адміністративне керування Центру, зазнавши реформування репертуарної політики та менеджменту. Кураторкою Сцени 6 стала театрознавиця Надія Соколенко, якій удалося запрограмувати та провести на Сцені впродовж вересня-грудня понад 40 театральних подій, вивівши її в два останні місяці сезону на самоокупність. Дохід Сцени 6 за цей період склав 522 тис. грн.

 

Найбільше театральних прем’єр в цьому сезоні показали резиденти Сцени 6 «Дикий театр» ГО «Шостий поверх»: «Бути знизу» режисерки Юліїї Мороз, «Асексуали» в постановці Ігоря Білиця за п’єсою Максима Курочкіна, «Ми всі дорослі люди» Катерини Башкіної та сенсаційні «Погані дороги» режисерки Тамари Трунової за п’єсою Наталки Ворожбит, які театральні критики називають серед найважливіших прем’єр року. Ще одна гучна прем’єра на Сцені 6 – постановка Тамарою Труновою п’єси Олега Сенцова «Номери». Дві постановки режисера Стаса Жиркова було перенесено на Сцену 6: нашумілі «Сталкери» за п’єсою Павла Ар’є та «Каліки».

 

Сцена 6 стала розширяти репертуар крім театральних залучаючи також танцювальні та перформативні проекти - Альфа+Свідомість(під), Вечір перформансів Contemporary Duel, MyWay Dance Awards Dance Fever, а також музичні, найбільшим із яких став організований резидентами Довженко-Центру проектом КоРа (Дмитро та Сергій Радзецькі, Максим Коломієць) триденний 4 Міжнародний фестиваль імпровізаційної музики FreeFest, сенсацією якого стала світова прем’єра імпровізаційної опери ШПУНС за участі міжнародного складу музикантів з України, США та Німеччини.

 

Повний перелік подій Сени 6 див. нижче.

 

Іван Козленко

 

ЗВЕДЕНИЙ КОШТОРИС ПРОВЕДЕНИХ ЗАХОДІВ ЗА 2018 РІК >>>

 

ПЕРЕЛІК УКРАЇНСЬКИХ ФІЛЬМІВ, ПОКАЗАНИХ ЗА КОРДОНОМ >>>

 

ПЕРЕЛІК УКРАЇНСЬКИХ ФІЛЬМІВ, ПОКАЗАНИХ В УКРАЇНІ >>>

 

ПЕРЕЛІК ПОДІЙ ПО ЛОКАЦІЯХ ДОВЖЕНКО-ЦЕНТРУ>>>

Останнi події