12.10.2012 — 12.10.2012

17:37             17:37

Pordenone, Teatro Verdi, Via Roma

Le Giornate del Cinema Muto 2012

Фотогалерея

1-4 з 11

Національний центр Олександра Довженка представляє відреставровану в 2011 році версію фільму "Провокатор" (1927) в рамках ретроспективи фільмів Анни Стен на Фестивалі німого кіно в Порденоне (Італія).

 

Le Giornate del Cinema Muto di Pordenone (Pordenone Silent Film Festival) - найбільший в світі фестиваль німого кіно. Започаткований 1982 року, як захід, призначений підняти моральний стан жертв руйнівного землетрусу в регіоні Фріулі, він невдовзі став найбільшим світовим форумом кіноархівістів і кінодослідників.

 

Цього року в рамках фестивалю буде представлено повну ретроспективу німих фільмів за участю зірки радянського, європейського та американського кінематографу Анни Стен.

 

Народжена в Києві в 1908 році як Анна Фесак уже 1927 року вона стає впізнаваною радянською зіркою після таких фільмів як "Дівчина з коробкою" (1927), "Провокатор" (1927), "Земля в полоні" (1927). Цього року Стен одружується з видатним кінорежисером Федором Оцепом і вирушає з ним в Німеччину на зйомки спільного радянсько-німецького фільму. Подружжя вирішує не повертатись до СРСР. В Німеччині Стен стає чи не найпопулярнішою актрисою завдяки роботі в фільмах "Вбивця Дмитрій Карамазов" (1931), "Бомби над Монте-Карло" (1931) та "Вир пристрастей" (1932), де знімається разом з Емілем Яннінгсом. Високо оцінена за драматичну гру в цих стрічках Семюелом Голдвіном, Стен отримує від нього запрошення в Голлівуд, де знімаються три найбюджетніші фільми за її участі: "Нана", "Ми знову живі" (обидва - 1934) та "Шлюбна ніч" (1935), де актриса грає в парі з Гарі Купером. Образ простакуватої східноєвропейської емігрантки, обраний Голдвіном для Стен, став не до смаку американській аудиторії й актриса, нещодавно названа "другою Гретою Гарбо" стрімко втрачає популярність. На хвилі прорадянських симпатій вона ще часто знімається в фільмах 1940-х років, проте в 1950-1960-х їй дістаються епізодичні ролі третього плану. Відійшовши від кіно, Стен захоплюється живописом6 кілька її виставок відбулися в США та Європі.

Анна Стен була відома як одна з найстильніших актрис свого часу.

 

В рамках ретроспективи будуть показані німі фільми актриси: "Дівчина з коробкою" (1927), "Провокатор" (1927), "Земля в полоні" (1927), "Мій син" (1928), "Білий орел" (1928), "Бухгалтер Кремке" (1930), "Вир пристрастей" (1932). Фільм "Мій син", який довгий час вважався втраченим був знайдений 2008 року в архіві Музею кіно Буенос-Айреса й з моменту віднайдення буде представлений широкій публіці лише вдруге.

 

Фільм "Провокатор" видатного українського кінорежисера Віктора Туріна (відомого за авангардистським шедевром "Турксиб") - єдиний фільм за участі Анни Стен, створений в Україні (на Ялтинській кіностудії) довгий час не зазначався в міжнародних фільмографіях актриси. 2011 року його було відреставровано на базі Національної кіностудії ім. О. Довженка. Відновлену стрічку за пропозицією Національного центру олександра Довженка буде показано в рамках ретроспективи актриси 12 жовтня в Театрі Верді в Порденоне.

National Oleksandr Dovzhenko Centre presents the film Provocateur (1927), restored in 2011, within the retrospective of the silent films featuring Anna Sten at the festival in Pordenone (Italy).

Le Giornate del Cinema Muto di Pordenone (Pordenone Silent Film Festival) is the world's largest festival of silent cinema. Launched in 1982 as a measure intended to raise the morale of the victims of a devastating earthquake in the Friuli region, it soon became the world's largest gathering of film archivists and scholars.

This year the festival will present a full retrospective of the silent films featuring the star of the Soviet, European and American cinema Anna Sten.

Born in Kiev in 1908 as Anna Fesak, she became a known Soviet star after such films as Girl with a box (1927), Provocateur (1927), and Earth in captivity (1927). In 1927 Stan married an outstanding film director Fedor Otsep and traveled with him to Germany to take part in a Soviet-German coproduction. The couple decided not to return to the USSR. In Germany Stan became a popular actress due to her work in the films Murderer Dmitrii Karamazov (1931), A Bomb over Monte Carlo (1931) and Fire of Passion (1932), featuring her along with Emil Yannings. Highly praised for dramatic performance in these films by Samuel Goldwyn, Stan received from him an invitation to Hollywood, where she played in 3 of her highest-grossing movies – Nana, We Live Again (both in 1934) and The Wedding Night (1935), starring Gary Cooper. The image of a rustic Eastern European immigrant, which Goldwyn chose for Stan, was not likely to please American audiences, so the actress, who was called the second Greta Garbo, rapidly lost popularity. In the wake of pro-Soviet sympathies, she still often appeared on screens during the 1940s, but in the 1950s and 1960s she only got occasional supporting roles. Thus, Stan dedicated herself to art and had several exhibitions in the U.S. and Europe.

Anna Sten was known as one of the most stylish actresses of her time.

The retrospective will include silent movies in which the actress starred – Girl with a box, (1927), Provocateur (1927), Earth in captivity (1927), My Son (1928), White Eagle (1928), Accountant Kremko (1930), Fire of Passion (1932). The film My Son, which has long been considered lost, was found in 2008 in the archives of the Cinema Museum in Buenos Aires and will be presented in public for the second time.

Provocateur by the famous Ukrainian film director Victor Turin (known due to the avant-garde masterpiece Turksib) is the only film starring Anna Sten created in Ukraine (at the Yalta Film Studios). It was not mentioned in the actress’s biography for a long time. In 2011 it was restored by the National Dovzhenko Film Studios. On October 12, the remastered version of the film will be screened within Anna Sten’s retrospective at the Verdi Theater in Pordenone.

Останнi події