Проекти


КІНОЛЕКТОРІЙ "КУЛЬТУРФІЛЬМ"

КУЛЬТУРФІЛЬМ – традиційна кінолекційна освітня програма Довженко-Центру, формат якої виходить за рамки академічної кіноосвіти, розглядаючи кіно в його соціальному, культурному та історичному вимірах. Ця міждисциплінарна ініціатива поєднує сінефільський досвід з аналітичним – тематичні ретроспективи фільмів із їх критичним осмисленням у форматі лекцій українських та іноземних кінознавців, істориків, філософів і дослідників культури.

 

КІНО(У)ТОПІЯ: З ІСТОРІЇ УКРАЇНСЬКОГО РАДЯНСЬКОГО КІНО

У фокусі першого лекційно-кінематографічного курсу – розвиток і занепад політичних і соціальних утопій минулого, зокрема, соціалістичної. Ретроспектива, що об’єднує шість показів і лекцій, пропонує дослідити її формування, закостеніння та занепад. Такий підхід має на меті подолати деякі упередження сьогодення й нагадати про обрії, які відкриває соціалістична за своїм витоком віра в можливість реорганізації суспільства на краще й досягнення справжньої, а не позірної рівності

 

ТІНІ ЗАБУТИХ ПРЕДКІВ

Навересні 1965 року в кінотеатрі «Україна» відбулася прем’єра фільму «Тіні забутих предків» режисера Сергія Параджанова. Та подія стала не тільки поворотним моментом для історії українського кіно, але й акцією протесту київської інтелігенції проти нової хвилі репресій радянської влади.

 

50 років потому Національний центр Олександра Довженка підготував кілька заходів, покликаних згадати та переосмислити тодішні події. «Культурфільм» з нагоди ювілею «Тіней забутих предків» включатив у себе перегляд двох найвідоміших шедеврів Сергія Параджанова та лекції двох найбільших експертів з його творчості – Джеймса Cтеффена та Ольги Брюховецької.

КІНЕМАТОГРАФІЧНА РЕВІЗІЯ ДОНБАСУ FEMME MUTE

 

 

Восени 2016 року в Довженко-Центрі відбувся  «Femme Mute» аналізує, яким було і як змінювалось в українському кінематографі 1920-х – початку 1930-х років бачення жінки і ставлення до ґендерного розподілу в суспільстві. Показово, що фільми початку століття піднімають проблеми, які й досі не були остаточно вирішені. Чи був сформований «жіночий погляд» на жінку у візуальних медіа і чи отримала вона свій голос в кіно і суспільстві через понад 120 років, відколи перша жінка з'явилася на екрані?