Проекти


ENVISION SOUND

Перша в Україні навчальна програма для професійного розвитку кіно композиторів Envision Sound, організована спільно Британською Радою в Україні та Національним центром Олександра Довженка, відбудеться в Києві 22-26 січня. Програма покликана дослідити процес написання музики для кіно і сприяти появі нових творчих колаборацій.


У професійній секції EnvisionSound 13 молодих композиторівз Азербайджану, Вірменії, Казахстану, Польщі та України, відібрані за допомогою відкритого конкурсу, пройдуть інтенсивне навчання під кураторством відомих кіно композиторів Майкла Прайса (Велика Британія) та Алли Загайкевич (Україна) в рамках майстер-класів, дискусій та презентацій. Студенти Envision Sound працюватимуть над озвучуванням української німої кінокласики та кінопроектів молодих українських режисерів, що знаходяться в стадії розробки.

 

Публічна частина проекту складатиметься з двох вільних для відвідування широкою аудиторією менторських курсів від Майкла Прайса та Алли Загайкевич, в рамках яких композитори представлять успішні кейси написання музики до серіалу «Шерлок» та фільму «Мамай». 25 та 26 січня відбудуться кіноперформанси, започаткованого Довженко-Центром циклу «Коло Дзиґи» - покази німих кіношедеврів, озвучених наживо, - «Турксиб» (реж. Віктор Турін, 1929) в супроводі брістольського електронного проекту Bronnt Industries Kapital та «Хліб» (реж. Микола Шпиковський, 1930) в супроводі білоруського тріо Port Mone.

 

«Наша мистецька команда співпрацює з кращими талантами Великої Британії. Ми привозимо в Україну цікаві культурні події, співпрацюємо з українськими митцями та мистецькими організаціями, будуємо зв'язки між творчими професіоналами обох країн. Зокрема, програма Envision Sound відкриває можливості для креативного обміну між британськими та українськими композиторами, які створюють музику для кіно», --пояснює мету програми Саймон Вільямс, директор Британської Ради в Україні.

 

«В Україні, де нещодавно запроваджена модель продюсерського кіно тільки-но починає давати свої плоди, колись відома українська школа кінокомпозиторського мистецтва занепадає. Кінокопмозиторів не випускає жоден український спеціалізований виш, й сучасних музикантів, залучених в світовий кінопроцес, яких потребує кіноіндустрія, майже нема. Довженко-Центр вже кілька років поспіль в рамках своїх проектів з озвучення німого кіно пробує закрити цю лакуну. Ми раді, що цьогоріч вдалось організувати справді професійну програму, яка допоможе українським кінематографістам знайти композиторів для своїх проектів», -- говорить Іван Козленко, генеральний директор Довженко-Центру.

 

Розклад публічної програми:

 

23 січня, 19:30 Менторський вечір із Майклом Прайсом (серіал “Шерлок”)

24 січня, 19:30 Менторський вечір із Аллою Загайкевич (“Мамай”/ “Поводир”)

25 січня, 19:30 Музичний кіноперформанс “Турксиб” (1929) feat Bronnt Industries Kapital (UK)

26 cічня, 19:30 Музичний кіноперформанс “Хліб” (1930) feat Port Mone (Білорусь)

 

Кіноепос «Хліб», створений Шпиковським в один рік із Довженковою «Землею», утворює з нею парадоксальну світоглядну та естетичну пару. Проте, якщо «Земля» давно увійшла до кінематографічного канону, «Хліб» донедавна лишався невідомим широкій аудиторії. Завершений у жовтні 1929 року, фільм було заборонено як такий, що «дає хибне уявлення про боротьбу за хліб». Він так ніколи й не вийшов на екрани, а Шпиковського,  непересічного режисера, було викреслено з історії українського кіно. 2012 року фільм було відреставровано Довженко-Центром.

 

Інструментальне тріо Port Mone у складі Олексія Ворсоби (акордеон), Сергія Кравченка (ударні) та Олексія Ванчука (бас-гітара) – це суміш академічної музики, нойзу, експериментального фолку. Медитативна музика колективу, провідну мінорну тему якої визначає акордеон, сягає глибинного проникнення в базові, архаїчні шари організованого мелосу. Музика Port Mone, сповнена пантеїстичної, ба навіть метафізичної щирості, якнайліпше пасує до епічного «Хліба».

 

Документальний фільм про будівництво Туркестано-Сибірської магістралі, «Турксиб» – нарівні з «Людиною з кіноапаратом» Дзиґи Вертова - вважається найяскравішим зразком радянського кіноавангарду, що суттєво вплинув на подальший розвиток британської кінодокументалістики, ставши культовим в 1930-х в Британії. Неосяжні простори середньоазійських пустель, бавовняні плантації, середньовічний побут місцевого люду показано у фільмі навдивовиж лірично і вишукано. Залізниця, що має з’єднати Азію й далекий Сибір, стає магістраллю зустрічі цивілізацій, якою технічний прогрес невблаганно вторгається в медитативну пастораль мирних казахів.

 

Bronnt Industries Kapital – музичний інді-проект із Бристоля, створений продюсером і мультиінструменталістом Ґаєм Бартеллом (Guy Bartell). В арсеналі проекту – кілька студійних альбомів, серед яких: «Virtuteet Industria», «Häxan» і «Hardfor Justice», випущені обмеженим накладом на британських і німецьких незалежних лейблах. У 2015 році саундтрек до «Турксибу» ліг в основу четвертого альбому Bronnt Industries Kapital, який вийшов на "I Own You Records".

 

Для акредитації на публічну програму звертайтеся до менеджера з комунікацій Ольги Буряк: pr@dovzhenkocentre.org 

 

Майкл Прайс -- один з найбільш затребуваних композиторів Великої Британії. Його робота в кіно і телебаченні відзначена нагородами: «Еммі» (2014), Royal Television Society, Music&Sound, і Televisual Bulldog, а також номінацією на BAFTA та двома номінаціями на «Еммі» за серіал «Шерлок» (BBC), до якого Прайс пише музику разом із Девідом Арнолдом.

Як звукомонтажер, Майкл працював над трилогією «Володар перснів» Пітера Джексона, «Реальна любов» Річарда Кертіса, «Бріджит Джонс: Межі розумного». Як монтажер звуку, чотири рази номінувався на нагороду MPSE GoldenReelAwards Асоціації звукомонтажерів кіно, здобувши перемогу в 2001 р. за фільм “Володар перснів: Хранителі персня”.

 

Перший досвід роботи в кіно Майкла у якості музичного асистента, співпродюсера і аранжувальника Майкла Камена, з яким він співпрацював п’ять років. За цей період Прайс займався проектами: «Люди Ікс», міні-серіал «Брати по зброї», анімаційний фільм «Сталевий гігант».

 

Алла Загайкевич -- володарка призу української кіноакадемії «Золота Дзиґа» в номінації «Найкращий композитор» за фільм «Жива ватра» (2017). Авторка саундтреків до фільмів «Мамай» та «Поводир».

Алла поєднує роботу в жанрах симфонічної, камерної, камерної опери та сучасному медіа-мистецтві: аудіовізуальні інсталяції, електроакустичні перформанси, музика до кіно та відео-арту.

 

За сприяння Фонду «Відродження» у 1997 р. заснувала студію електроакустичної музики в Національній музичній академії України. Кураторка міжнародних проектів електроакустичної музики «Електроакустика» та «ЕМ-візія».

 

Ґай Бартелл -- британський композитор, який працює у жанрах саундтреків до кіно, електронної та електроакустичної музики. Серед його робіт -- музика до культового шведського німого фільму «Відьми» та саундтрек радянської документальної стрічки «Турксиб» на замовлення Британського кіноінституту. Найновіша його робота -- на замовлення Британської Ради та Довженко-Центру -- музичний супровід до стрічки «Арсенал» Олександра Довженка про більшовицьке повстання в Україні у 1918 р. (прем’єра пройшла в Києві у 2015 р.). Саундтреки Бартелла виконувалися на численних міжнародних кінофестивалях та подіях. Заснована ним група Bronnt Industries Kapital, випустила чотири альбоми.

 

Національний центр Олександра Довженка – найбільший український кіноархів, що зберігає понад 5000 найменувань ігрових, документальних, анімаційних українських та закордонних фільмів. Є єдиним членом Міжнародної федерації кіноархівів (FIAF) в Україні. Здійснює реставрацію, збереження національних фільмів, особистих архівів кіномитців, музейних фондів, наукові дослідження в галузі кінематографії, дистрибуцію та промоцію українського кіно..

 

Британська Рада – це міжнародна організація Сполученого Королівства, мета якої – розширення культурних відносин та розповсюдження освітніх можливостей. Ми встановлюємо дружній діалог та будуємо порозуміння між людьми у Великобританії та в інших країнах. Британська рада робить це за допомогою позитивного внеску в Сполучене Королівство та в країни, із якими працює – змінює життя, створюючи можливості, вибудовуючи зв’язки та довіру.

Організація працює у більш ніж 100 країнах по всьому світу у сферах мистецтва і культури, англійської мови, освіти та громадянського суспільства. 


Із 1934 року Британська Рада є британською благодійною організацією, що регулюється Королівською Хартією та державними органами Великобританії. Більшість прибутку надходить через численні проекти та угоди у сферах викладання англійської мови та екзаменів, та контракти в сферах освіти та міжнародного розвитку, а також через партнерства із публічними та приватними організаціями. Вісімнадцять відсотків фінансування отримується від уряду Сполученого Королівства.